قرنطینه خانگی میتونه شرایط مختلفی برای ما در خانواده ایجاد کنه.

در واقع کرونا هم می‌تونه باعث سازگاری بیشتر، زمان های باهم بودن و افزایش صمیمیت بشه و از سویی دیگه میتونه مشکلات و تعارضات زوجین را هم افزایش بده. اما کرونا و قرنطینه خانگی، چطور میتونه جو خانواده رو صمیمی تر کنه و چطور میتونه اون رو بدتر کنه.

  • خانواده هایی که درباره مسائل و موضوعات گفت و گو شده  و تعارضات حل شده و افراد با هم دیگه تعامل سالمی داشتند و البته مسائل ارتباطی شون رو به طور کارآمد حل کردن ایام قرنطینه کرونا باعث صمیمیت بیشتر و افزایش سازگاری می شه.
  • اما در خصوص خانواده هایی که ارتباط خوبی با یکدیگر نداشتند و مشکلات مثل خاکستر زیر آتش همواره وجود داشته اما یا انکار می شده یا یا پنهان می‌شده. افراد سعی می کردند کمتر با همدیگه در تماس باشند تا مشکلات کمتری با هم داشته باشند. بیرون از خونه ارتباط عمیق و شدید با کار و صمیمیت پوشالی و ظاهری را داشتند.
  • این افراد الان به دلیل قرنطینه و مشکلات ناشی از این بیماری، مجبورند در خونه بمانند و  این حضور طولانی زوج در خونه، خیلی از مسائل مشکلات قبلی رو بروز میده و مثل یک دمل چرکین، مشکلات خودشون رو نشون میدن.
  • اینطور میشه که تعارضات افزایش پیدا میکنه و نیاز به مشاوره و روان درمانی بالا میره.

در واقع دوران قرنطینه کرونا یک نشانگر برای وضعیت سلامت خانواده ماست:

  • اینکه چقدر وضعیت ارتباطی  در خانواده خوبه.
  • چقدر ارتباطات، ارتباط سالمی هستند در این ایام.

 برای حل این مشکلات نیاز داریم حتماً اطلاعات زیادی را کسب کنیم و مشکلات را به طور ریشه ای حل کنیم و مهارت ها را کسب کنیم. و شاید در مواقعی نیاز باشد از یک مشاور کمک بگیریم.

یادداشتی از دکتر حاج خدادادی
مشاور خانواده
مرکز مشاوره مهدیه اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید