معرفی امور فرهنگی

واحد فرهنگی مجتمع خیریه مهديه اصفهان با احداث سالن اجتماعات در دو طبقه با مساحت تقريبي 1500 متر مربع در آینده نزدیک كه از لحاظ معماري و طراحی گنبد و مقرنس كاري از جمله ساختمان هاي منحصر به فرد بشمار مي آيد اقدام به برگزاري برنامه و مراسم هاي فرهنگي متنوعی در طول سال به شرح ذيل نموده است.

1- برگزاري مراسم عزاداري در ايام شهادت ائمه معصومين عليهم السلام

2- برگزاري مراسم جشن و سرور در ايام شادي آل الله عليهم السلام

3- برگزاري دعاي روحبخش ندبه در سحرگاه هر آدينه

4- برگزاري مراسم دعا و مناجات

5- برگزاري نمازهاي اعياد فطر و قربان

6- برپايي نمايشگاه هاي مذهبي

7- برگزاري دوره هاي آموزشي

8- برگزاري همايش ها و مسابقات فرهنگي

9- اجراي طرح هاي فرهنگي

10- انتشارات

علاقه مندان به شركت در برنامه هاي مذهبي اين مجتمع مي توانند با ثبت نام در گروه خادمين افتخاري امام زمان عليه السلام به اين مجموعه بپيوندند.

تلفن تماس : 33373837-031  و  33373937-031

 شرح وظایف مدیریت امور فرهنگی و روابط عمومی

مدیرامور فرهنگی توسط هیئت مدیره وبا تایید تولیت انتخاب می گردد وبا نظارت مدیرعامل انجام وظیفه می نماید و باید حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی امورفرهنگی یا سایر رشته های مرتبط وحسن سابقه کار و تجربه کافی بوده و مسئولیت امورفرهنگی و روابط عمومی و اداره زائر سرا را بعهده دارد.

بنا بر بند ج ماده 8 اساسنامه مهدیه اهداف کلی از تشکیل مدیریت فرهنگی عبارتند از:

1-تبلیغ ،گسترش و تعمیق فرهنگ غنی اسلام و مکتب تشیع و تاکید بر ارزشهای معنوی و فرهنگ اسلامی و گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم در امور فرهنگی ،هنری ، اجتماعی ، علمی ، و تقویت بنیه ی عقیدتی مخاطبین.

2-زمینه سازی برای حضور فعال جوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری و شناسایی و تربیت استعدادهای درخشان و استفاده از اوقات فراغت آنها در ترویج فرهنگ اسلام و مکتب تشیع .

3-ارائه و عرضه طرح های فرهنگی و هنری منطبق با موازین شرعی و ضوابط اسلامی به مراکز فرهنگی اعم از دولتی و غیر دولتی و کانون ها و سایر مراکز مردمی و ایجاد جاذبه های فرهنگی و هنری برای مقابله با تهاجم دشمنان مکتب تشیع .

وظایف مدیریت فرهنگی

1-ارتباط و مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی که صلاحیت قطعی آنها در زمینه امور فرهنگی و هنری ثابت باشد.

2-تهیه و تأمین نیازهای ضروری و تدارکات وسایل و ابزار کار وابسته به فعالیت های مدیریت فرهنگی و ایجاد کارگاه و سالن نمایش به منظور تهیه به منظور تهیه فیلم ،اسلاید ،نوارهای صوتی و غیر ذلک.

3-همکاری و اشتراک مساعی با سایر مراکز موسسات و ایجاد اطاق فکر به منظور تبادل افکار و اندیشه ها و مبادله آثار و تولیدات و تشکیل و برگزاری جلسات سخنرانی ، سمینار یا نظایر آن.

4-برگزاری مسابقات در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری و اعطای جوایز به برندگان آنها.

5-جذب کمک های اشخاص حقیقی و حقوقی و قبول هدایا و مبادرت به هرگونه فعالیت شرعی و قانونی که در انجام مقاصد و تسهیل امور ضروری تشخیص داده شود.

6-مدیر مذکور می تواند فردی را به عنوان قائم مقام یا معاون خود انتخاب نماید و تمام یا قسمتی از اختیارات خود را به وی تفویض نماید لکن به هرحال شخصا در تبادل فعالیتهای اجرایی مسئول خواهد بودو انتخاب آنان باید به تایید تولیت و هیئت مدیره مهدیه برسد.

7-کلیه اموال که دراختیار مدیریت فرهنگی قرار می گیرد غیر قابل انتقال است و فقط می توان از منافع ان در اجرای اهداف فرهنگی مهدیه استفاده استفاده نمود مگر در مواردی که با تصمیم تولیت و هیئت مدیره تبدیل به احسن یا نقل و انتقال آن به مصلحت تشخیص داده شود.

8-مدیرفرهنگی دارای حق امضاء در محدوده وظایف خویش می باشد و کلیه صورت حسابها ،صورت وضعیت ها ،باید به امضاء وی تایید شود.

9-هرگونه مکاتبه با مراکز دولتی و غیر دولتی ، حقیقی و حقوقی مربوط به امور فرهنگی صرفا به امضای مجاز دیگر باید با تایید تولیت یا هیئت مدیره مهدیه معرفی شود.

10-به منظور نظارت بر امور مالی و رسیدگی به دفاتر و اسناد و حسابها و اعلام نظر درباره ترازنامه و صورت دارایی و بدهی و فعالیت ها و عملکرد مدیریت فرهنگی ، مدیریت مذکور الزاما باید با بازرسان مهدیههمکاری شفاف و کامل داشته باشد.

11-بازرسان بدون اینکه به طور مستقیم در امور اجرایی مدیریت فرهنگی دخالت نمایند و یا اعمال نظر کنند موظف هستند در صورت مشاهده قصور و یا تخلف و یا تقصیر در امور مربوطه فورا بدون فوت وقت مراتب را به تولیت و هیئت مدیره و هیئت امناء اعلام نمایند در غیر این صورت مسئول تخلفات انجام گرفته به صورت مشترک با مدیریت مذکور خواهند بود .

12-هرگاه اجرای برنامه فرهنگی با وظایف و اختیارت برخی از سازمانهای دولتی و نهادهای انقلابی و وزارت خانه ها و سایر مراجع قانونی ارتباط داشته باشند انجام آن موکول به کسب موافقت قبلی از آن مرجع خواهد بود.

13-فعالیتهای فرهنگی نباید با ارتقاء فرهنک عمومی و سطح معلومات و دانش مردم منافات داشته باشد و سبب ترویج خرافات و یا امور غیر مستند به منابع موثق شرعی و علمی باشد و کلیه انتشاراتو تولیدات بایستی با درج نام مهدیه و مجوز و نشانی آن درمحل مناسب نشرگردد.

14-کلیه فعالان و کارگزاران و شرکت کنندگان دراطاق فکر و غیره که در مجموعه فرهنگی فعالیت می  نمایند باید هیچ گونه گرایش و وابستگی سیاسی به گروه ها و جناحها نداشته باشند و حسن شهرت و حسن سابقه آنها با تایید دو نفر از معتمدین به عنوان معرف و یا استعلام از مراجع قانونی احراز گردد.

15-باتوجه به اهداف فرهنگی و مقاصد غیر تجاری و غیرانتفاعی مهدیه، مدیریت بخش فرهنگی نیز متعهد می باشد سعی و اهتمام خود را درجهت بقاء و استمرار فعالیت های فرهنگی مبذول داشته و ضمن پرهیز و احتراز از اجرای برنامه های غیر مفید سعی خود را درجهت تعمیم و گسترش فضای فرهنگی و هنری سالم و اسلامی منطبق با احکام شرعی  و قوانین جاری کشور معطوف دارد و این اصل را همواره درصدر برنامه خود منظور نمایند.

16-اقدام به برنامه ریزی و سیاستگذاری کلان به منظور تعیین چشم انداز اهداف آینده و بررسی خواسته ها و انتظارات و نقاط ضعف و قوت به منظور تدارک ابزارها و سرمایه لازم و بررسی موانع و تحلیل شناسایی راهکارها و نیروهای زبده و انتخاب زبده ترین آنها و تنظیم برنامه پشتیبانی اعم از تجهیزات و لوازم و غیره و اولویت بندی برنامه ها ازنظر تاثیرگذاری و فوریت زمانی.

17-اقدام به تحقیق و پژوهش به منظور سنجش افکار وگرفتن انتقادات و بررسی نشریات و اقدامات فرهنگی سایر موسسات و اخبارفرهنگی.

18-اقدام به برگزاری مراسم و نمایشگاه ها به منظور تولید و ارائه انواع نمایشگاه و برگزاری مراسم به مناسبتهای مختلف اعم از اعیاد و مراسم سوگواری و هرآنچه که مربوط به اینگونه مراسم می باشد اعماز دعوت طراحان ،سخنرانان ، مداحان ، وعاظ، نصب پلاکارد ،بنر ،و غیرذلک و تنظیم تقویم سالیانه اینگونه جلسات و اطلاع رسانی به شهروندان بالاخص مشترکین از طریق چاپ و نشر آگهی sms و هرگونهاقدام دیگر.

19-اقدام به تولید محصولات سمعی و بصری تهیه عکس ،فیلم ،تولیدات صوتی و تصویری و ایجاد سایت و شبکه ماهواره و تصویب آنها و اخذ مجوزهای قانونی و به ثبت رساندن کلیه آثار به نام خیریه و اقدام برای ضبط تصویری و صوتی جلسات و ارائه آن به عموم علاقه مندان و تشکیل آرشیو به صورت منظم.

20-اقدام به تبلیغات و تهیه آگهی ها و تبلیغات داخلی و خارجی و ارائه طرح هدایای تبلیغاتی و تهیه و تأمین بودجه آن و اقدام برای خرید و اعطای جوائز جهت شرکت کنندگان درمسابقات.

21-اقدام به تولید محصولات نوشتاری نظیر کتاب ،ماهنامه، فصل نامه ،هفته نامه ،گاه نامه، روزنامه ،سررسید ،تقویم سالیانه ،بورشور ،برچسب ،پوستر، پلاکارد، تابلوهای تبلیغاتی و هرانچه که ازطریق نوشتارجنبه تبلیغی و فرهنگی داشته باشد با اخذ مجوز و ثبت رساندن آنها در مراجع ذیصلاح قانونی.

22-اقدام به ایجاد روابط قوی برای ترغیب مخاطبین به مشارکت با خیریه و ارائه طرحهای جدید و نوین برای جذب همکاری خیرین و ایجاد حس مشترک بین مخاطبین و خیریه برای ارتباط متقابل و انتخاب سخنگوی رسمی برای خیریه و ترتیب دادن سفرها ،ملاقات ها ،بازدید ها ،تشریفات و سخنرانی ها و….درخصوص فعالیت های خیریه.

23-اقدام به ارتباط با رسانه ها اعم از مطبوعات ،رادیو ، تلویزیون و سایر رسانه.

24-اقدام به گزینش ،کارمند یابی و عضوگیری و طراحی وظایف شغلی و تقسیم کار.

25-اقدام به تشکیل دبیرخانه برای ثبت مکاتبات و ارسال دعوت نامه ها و نامه ها ی رسیده .

26-اقدام به هماهنگی با مدیریت حراست مجموعه برای ایجاد امنیت و آرامش جلسات.

27-اقدام به نظارت دقیق به تمام فعالیت هایی که در کل مجموعه اعم از درمانی ،ورزشی و…جنبه علمی، فرهنگی ،هنری و تبلیغی داشته باشد و تهیه گزارش و ارائه به تولیت و مدیرعامل و هیئت مدیره و تامین طرح و برنامه برای این قسم از فعالیت ها در زمان مقرر خودش.

28-اجرای مصوبات هیأت امناء، و تولیت مهدیه در ارتباط  با امور فرهنگی.

29-تعیین خط مشی با تشکیل اطاق فکر استفاده از اندیشه و ارشادهای افراد ذی صلاح.

30-نظارت برحسن اجرای برنامه های مصوب.

31-بررسی ،تصویب و تایید بودجه مورد نیاز درامور فرهنکی وارائه به مدیر امورمالی و مدیرعامل .

32-تصویب برنامه های فرهنگی و هنری متناسب باسیاست های کلی مهدیه و اولویت های آن.

33-تصویب و موافقت با پذیرش افراد جهت همکاری ،مشارکت و مشاوره.

34-اقدام برای استخدام کارکنان ،متخصصین ،کارشناسان و عوامل اجرائی براساس آئین نامه ها و ضوابط اجرائی براساس آیین نامه ها و ضوابط اجرایی جهت اجرای امور فرهنگی.

35-تهیه و تنظیم دستورالعمل و روش های اجرایی و صورت دیون و ترازها ی مالی و حسابهای مربوط به پخش فرهنگی و تهیه گزارش فعالیت سالانه جهت ارائه به حسابداری ،بازرسان و هیئت امناء.

36-دعوت از هیئت مدیره ،بازرسان و هیئت امناء و غیره با تنظیم دستور جلسات و صورت جلسه جهت ارائه گزارش به مشارالیهم.

37-ایجاد ارتباط و مشارکت با سایر موسسات مشابه در زمینه امور فرهنگی و عقد هرگونه قرارداد.

38-مراجعه به ادارات دولتی ، موسسات و شخصیت های حقیقی و حقوقی جهت انجام امور و جذب کمک ها، هدایا و مساعدت های مالی و معنوی و در جهت تحقق اهداف بخش فرهنگی .

39-تهیه و تدارک ابزار و وسایل مورد نیاز و عقد هر نوع قرار داد لازم جهت انجام امور مشمول به حدود وظایف .

40-انجام تشریفات قانونی مربوط به ثبت و صدور با کسب مجوز و هر اقدام قانونی دیگر که در جهت تسهیل و قانونمند کردن امور فرهنگی لازم می باشد .

41-برگزاری همایش ،سمینار ،کنفرانس و محافل علمی ،تحقیقی و دینی در راستای تحقق اهداف

42-برنامه ریزی جهت برقراری کلاس های ویژه ،تخصصی و نیمه تخصصی جهت ارتقاء سطح فرهنگی دینی جامعه.

43-برگزاری مسابقات علمی و دینی در سطوح مختلف کشوری ، استانی و شهری .

44-تشکیل گروه های تخصصی  در خصوص پیشنهاد طرح ها و برنامه های فرهنگی.

45-پیش بینی نیاز ها و برنامه ریزی جهت مناسبات جدید فرهنگی در کشور و جهان تشیع.

46-تصویب وظایف و برنامه های موسسات فرهنگی وابسته به مهدیه .

47-ارزیابی دوره ای عملکرد بخش های فرهنگی مربوطه اعم از مدیریت کیفیت ، نیروی انسانی ، برنامه ریزی و غیره .

48-بررسی طرح ها و پیشنهاد های مهم موسسات و اشخاص حقیقی .

49-تحصیل پدیده های فرهنگی و اتخاذ تصمیم لازم .

50-شناسایی فعالیت های موازی و پرهیز از انجام ان .

51-تدوین طرح های دراز مدت ، میان مدت و کوتاه مدت فرهنگی مهدیه با بهره مندی از نظر کارشناسان مجرب .

52-الصاق عکس افراد و اشخاص عموما در کلیه مجموعه های مرتبط با مهدیه کیدا ممنوع می باشد مگر تصاویری که به موجب قانون و یا با تصویب هیِئت مدیره ی و تولیت دارای مجوز نصب باشد.

53-هر گونه ثبت اسامی افراد اعم از خیرین و غیره ذلک بر ساختمان های وابسته  به خیریه جزعا یا کلا به هر صورت اکیدا ممنوع می باشد و در صورت ضرورت یا الزام قانونی با تصویب هیئت مدیره  و تولیت فقط به صورت تابلو که جزء مصالح ساختمانی محسوب نشود در کوچکترین ابعاد ممکن صرفا در مواردی که قانون یا مرجع قضایی دستور داده و یا کمک های کلان به خیریه شده باشد جایز است .

54-نصب هرگونه پلاکارد و پرچم و تبلیغات باید دارای مجوز مراجع ذیصلاح قانونی و تاییدیه ی کمی و کیفی از مدیریت فرهنگی و روابط عمومی باشد .

55-حضور در جلسات شوارای مدیران خیریه که حداقل هر سه ماه یکبار به دعوت مدیر عامل به منظور تعامل مدیران هر بخش و ارائه گزارش کاری برگزار می گردد.

56- مدیر فرهنگی می بایست پس از انتخاب مجموعه کاری خود وظایف هر بخش را با همکاری ان بخش تنظیم نموده و نام و وظیفه ی افراد را در اختیار مدیر عامل قرار دهد .

57-تهیه بروشور ها و انجام تبلیغات مورد نیاز با توجه به شرح وظایف مجموعه .

58 –برگزاری جشن ها و مراسم .

وظایف بخش های فرهنگی

 

واحد تشکیلات زیر نظر مدیر امور فرهنگی انجام می نماید و اهم وظایف وی عبارتند از :

1-تشکیل گروههای فرهنگی –هنری –ادبی

2-تهیه فرم علاقه مندی های فرهنگی برای افراد جدید الورود به مجموعه و خدمه و جمع بندی و برنامه ریزی براساس آن .

3-تهیه  تقویم فرهنگی زمان بندی شده در رابطه با مناسبت ها و برنامه های خاص به طور سالانه.

4-برنامه ریزی و اجرای امور فرهنگی و بررسی مسایل و مشکلات پرسنل و خدمه.

5-تهیه و ارائه طرح ها و تحقیقات کاربردی در خصوص مسائل فرهنگی و ارائه به مدیریت فرهنگی.

6-شرکت در جلسات کارگروه با نظر معاونت فرهنگی.

7- جلب مشارکت و تعامل فکری و اجرایی با نیروهای فرهنگی و برقراری ارتباط و استفاده از نظرات انان در برنامه ها و فعالیت های فرهنگی از طریق تشکیل کمیته ها و جلسات فرهنگی و تشکیل گروههای مذهبی و …

8-تهیه نشریه در خصوص مسائل فرهنگی .

9- برگزاری اردوهای زیارتی ، سیاحتی منتخبین و اردوی توجیهی.

10-برگزاری میزگرد های با موضوعات علمی  ،  مذهبی و مسائل روز غیر سیاسی .

11-برگزاری همایش های فرهنگی.

12-برگزاری مناسبت های ملی ، مذهبی شامل اعیاد و فیات و غیره .

13-برگزاری مسابقات کتابخوانی به مناسبت های مختلف .

14-تهیه ی ویژه نامه به مناسبت های مختلف .

15- همکاری در زمینه برگزاری کلاس های هنری شامل خوشنویسی – طراحی – معرق – نقاشی….

16-برگزاری نمایشگاه اثار هنری پیرامون حجاب و عفاف و سایر عناوین غیر سیاسی .

17-برگزاری جلسات با کسانی که مشکلات اخلاقی داشتند و مشاوره و راهنمایی ایشان به اساتید مجرب مرکز مشاوره .

18-برقراری ارتباط با خانواده های کسانی که مشکلات اخلاقی داشته اند و رسیدگی به مشکلات آنها با کمک و همکاری مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده ها .

19- تعظیم شعایر و برگزاری مراسم و مناسبت های مذهبی ، ملی به منظور افزایش وحدت ، همبستگی ، انسجام و نوسازی معنوی جامعه .

20- انجام فعالیت ها ی آموزشی برای دست یافتن به اهداف ، مهدیه و راه اندازی مراکز آموزشی و فرهنگی ورزشی ،بنا به ضرورت در عرصه های آموزش شهروندی ،سبک زندگی و مهارت ها .

21-تعامل و همکاری هدفمند با هنرمندان و فرهیختگان متعهد و بهره گیری از توان و تخصص آنان در پیشبرد ماموریت ها و وظایف .

22-اطلاع رسانی و افزایش آگاهی های شهروندان به ویژه در خصوص مسایل دینی و نیز حقوق و تکالیف شهروندی و کمک به خانواده ها در حل مسایل پیرامون زندگی ان ها.

32-ایجاد زمینه لازم برای توسعه مشارکت شهروندان در فعالیت های مختلف فرهنگی و ورزشی و هنری تلاش در جهت افزایش سهم مصرف خدمات و کالاهای فرهنگی در سبد خانواده .

24-ایجاد زمینه ی لازم برای توسعه ی مشارکت شهروندان و خانواده ها به ویژه جوانان در مراکز و برنامه های فرهنگی و فراهم سازی محیط مساعد برای رشد و تعالی فرهنگی انان.

25-انجام فعالیت های تبلیغی برای فضاسازی معنوی ، دینی شهر و کشور خصوصا در مناطق محروم با کسب  مجوز از مراجع ذیصلاح .

26-انجام مطالعات و پژوهش های لازم فرهنگی و هنری در ارتباط با نیاز های روز آمد شهر و حمایت از این گونه فعالیت ها .

27-اجرای طرح های غنی سازی اوقات فراغت و کمک به افزایش روحیه نشاط و شادابی شهروندان با استفاده از روش ها و ابزار های فرهنگی و هنری ورزشی .

28-تولید محصولات و اثار فاخر و ارزشمند فرهنگی و هنری با بهره گیری از مجموعه عوامل کارامد به ویژه فن آوری های نوین .

29- اجرای طرح های توسعه و ترویج فرهنگ و معارف اسلامی و قرانی با محوریت محافل ، مجالس و هیئات مذهبی در شهر و کشور .

30-برگزاری یادواره ها ، مراسم نکوداشت و پاسداشت مقام شامخ علما و فرهیختگان شهدا و ایثار گران و تجلیل از خانواده های معظم شاهد و تولید اثار فرهنگی و هنری برای توسعه و رشد فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت.

31-حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری در سطح مساجد و اماکن مذهبی و تولید اثار فرهنگی و هنری مروج فرهنگ مسجد محوری در محله های شهر و کشور .

32-اجرای برنامه های جامع اصفهان گردی، شناخت میراث فرهنگی و معنوی اصفهان و احیای هویت تاریخی شهر با همکاری دستگاه های ذیربط .

33-توسعه ی کتابخانه ها ، قرائت خانه ها و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری مروج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی.

وظایف مسئول روابط عمومی

روابط عمومی آیینه ی تمام نمای یک موسسه می باشد لذا مسئول روابط عمومی علاوه بر صداقت که سبب جلب اعتماد می شود باید تحلیل گر باشد نه توجیح گر و تبیین گر و نباید بزرگ نمایی یا کوچک نمایی نماید بلکه باید مسائل را آنگونه که هست منعکس کند و به تعبیر دیگر مسئول روابط عمومی به منزله ی مهندس ارتباط رضایتمندانه و پایدار بین مهدیه و مخاطبان ان باشد .

مسئول روابط عمومی زیر نظر مدیریت فرهنگی انجام وظیفه می نماید و باید دارای مدرک کارشناسی مرتبط و حسن سابقه و تجربه ی کافی بوده و شخصا نیز از نظر اخلاقی دارای روابط عمومی به احسن وجه باشد و مورد تایید تولیت و هیئت مدیره قرار گرفته و با استفاده از راه کار های علمی و تجربی ، مهدیه را به بهترین وجه ممکن معرفی نماید و اهم وظایف وی عبارتند از :

1-ارائه ی مشاوره های موثر به مدیر عامل و مدیران ارشد .

2-حفاظت از حریم مهدیه در مقابل جوسازی ها ، خلاف گویی ها ، دروغ گویی ها ، دروغ پردازی ها ، تهدید ها و …این در حالی محقق می شود که مسئول روابط عمومی خود مبرا از این مسائل باشد .

3-همکاری فعال و مستمر با وسایل ارتباط جمعی مثل مطبوعات و رسانه ها .

4- برگزاری جلسات داخلی بین کارکنان و مدیران به صورت ماهیانه و یا فصلی جهت برقراری ارتباط و یا گرفتن گزارشات لازم در محدوده ی وظایف در راستای اطلاع رسانی صحیح فعالیت های انجام گرفتهتوسط هر بخش.

5-ارتباط تنگاتنگ با اینترنت ، خبرگزاری ها ، وب سایت ها و وبلاگ ها و ایجاد فضای تعامل بین مهدیه و مراکز یاد شده جهت معرفی هرچه بهتر و گرفتن راهکار های جدید و موثر جهت انجام وظایف خود و بخش های مختلف مهدیه.

6- توجه به اطلاع رسانی آنلاین و داشتن حداقل یک سایت و یا وبلاگ تخصصی برای مهدیه .

7-ایجاد حسن رابطه بین کارکنان ، مشاوران و مدیریت مهدیه .

8- انعکاس انتقادات و اخبار به صورت شفاف و عدم ممیزی نمودن ان به تولیت و مدیر عامل و دریافت بازخورد ان جهت ارائه به کارکنان .

8-چاپ بروشور ، پیام های آموزشی ، پژوهشی و دیگر دست آورد ها و خدمات مهدیه .

9- حضور به موقع و کارکرد منظم طبق اصولی کلی و شرح وظایف اعلام شده .

10-دعوت از مسئولان ثبت و ضبط برنامه مثل فیلم بردار ، عکاس ف در موارد لازم خبرنگاران برای شرکت در مراسم و مناسبت های مختلف جهت بازتاب به عموم با هماهنگی امور فرهنگی .

11- عدم موضع گیری های شخصی و سیاسی در ارائه ی اخبار تحت هیچ عنوان .

12-اقدام موثر برای اجرای سیستم مکانیزه خبررسانی (روابط عمومی الکترونیک)

13-رعایت احترام به تمام مراجعین و عدم تبعیض بین افراد که  باعث دلسردی آنها نسبت به روابط عمومی مجموعه ی مهدیه و عدم انعکاس اخبار می گردد.

14-استفاده ی به اندازه از قابلیت و توان رسانه ها به نفع مهدیه .

15- داشتن سرعت عمل و ایفای نقش موثر و ارزنده در مواقع حساس و بحرانی و خوش برخورد بودن .

16-مدیریت تابلوی اعلانات و به روز کردن مطالب ان .

17-برقراری تعامل مطلوب و سازنده بین مهدیه و سازمانها ، ادارات ،نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی .

18-تهییه ی گزارش فعالیت واحد ها و جمع بندی ان به صورت گزارش ماهانه ، فصلی و سالانه فراخور درخواستی که از طرف مدیر عامل جهت ارائه ی ان صادر میگردد.

19- پاسخگو کردن دستگاههای اداری و اجرایی در برابر مخاطبان و قائل شدن احترام برای ارباب رجوع و افکار عمومی .

20-ارتباط مستمر با مدیریت امور فرهنگی در جهت اجرای برنامه های هفتگی .

21 –روابط عمومی حداکثر تا نیمه ی اول اسفند ماه هر سال موظف است برنامه ی اطلاعاتی ، ارتباطاتی و انتشاراتی سال خود را براساس برنامه ی سالانه اعلام شده ،از طرف مدیریت مهدیه تنظیم نماید و به دبیر خانه در جهت انجام اقدامات لازم ارائه دهد.

22-جمع آوری اطلاعات ، اخبار و آمار لازم به منظور تهیه بولتن ها و مجلات داخلی .

23- نظارت و کمک در تهیه مقدمات لازم جهت برگزاری جشن ها ، کنفرانس ها و ملاقاتها .

24- آمار و اطلاعات در ارتباط با میهمانان .

25- انجام امور تشریفاتی و پذیرایی از لحظه ی ورود تا خروج میهمانان طبق برنامه .

26-بررسی اخبار و رویداد ها .

27- دریافت عرایض و شکایات و ارجاع ان به واحد های مربوطه .

28-تهیه تقویم روزهای تشریفاتی در طول سال و انجام امور مربوطه .

29-انجام سایر امور محوله از طرف مدیریت امور فرهنگی .

30-انجام فعالیت های مربوط به اخذ مجوز ، اخذ رویداد و هماهنگی جهت تهیه ی بلیط سفرهای داخلی و خارجی مدیران و کارکنان مهدیه جهت انجام ماموریتهای مربوط به اهداف مهدیه .

راه کار های روابط عمومی

مسئول روابط عمومی موظف است با انتخاب یکی از انواع راهکارهای موجود به شرح ذیل در ارتقاء سطح کیفیت و بازدهی بخش خود عمل نماید.

1-اطلاع رسانی و تبلیغ و ترغیب و مشارکت جویی و همگرایی و بهینه سازی امور .

2-تبلیغات که عبارتند از : اطلاع رسانی یک سویه درباره ی یک موضوع یا هدف خاص که به شرح ذیل انجام میگیرد :

الف) تعلیمی : تبلیغ در رسانه های گروهی از فعالیت های صورت گرفته .

ب) مانوری : انچه ما می خواهیم مخاطب بیندیشد .

ج) رخ به رخ :یعنی آنچه انجام می دهیم ، دیگران ببینند ، مثل آذین بندی مراسم و تاکید این نکته ضروری است که تبلیغات ابزار روابط عمومی است نه ماهیت و هدف اصلی ان .

3-تشریفات که عبارتند از : تحویل ، تکریم ، استقبال ، همراهی ، اسکان و پذیرایی از یک شخصیت و مهمانان مهدیه می باشد .

4-روابط عمومی الکترونیکی : به نوعی از فعالیت روابط عمومی اطلاق می گردد که در ان از ابزار های الکترونیک نظیر  سیستم پاسخگویی الکترونیک، رادیو ، voice و نظایر ان برای انجام ماموریت های روابط

عمومی استفاده می شود . همچنین قرار دادن متون انتشاراتی تولید شده در روابط عمومی با همان شکل و فرمت مثلا در قالب pdf که در چارچوب روابط عمومی الکترونیک قرار می گردد.

5-روابط عمومی دیجیتالی: در روابط عمومی دیجیتال محتواها همان محتواهای روابط عمومی سنتی هستند با این تفاوت که قابلیت جست و جو یا سرچ و کپی مطالب به صورت text برای مخاطبان وجود دارد .

6-روابط عمومی آنلاین : با آنلاین شدن روابط عمومی خدمات به صورت شبانه روزی در اختیار مخاطب قرار می گیرد و خبر دهی و خبریابی مبتنی بر فضای وب مرسوم می شود .

7-روابط عمومی سایبر : منظور از روابط سایبر فرایندی است که در ان روابط عمومی به صورت کاملا آنلاین در آمده و هیچ نامه ای بدون پاسخ نمی ماند و هیچ انتقادی از نظر ها پنهان نمی شود ، کارکنان روابط عمومی سایبر نه فقط در ساعات اداری بلکه در تمام مدت شبانه روز و در تمام ایام هفته (بدون تعطیلی)و در تمام زمانها و مکانها به انجام فعالیت می پردازد .

8-روابط عمومی اینترنتی: با استفاده از تکنولوژی های نرم افزاری و اطلاعاتی صورت می گیرد روابط عمومی اینترنتی خود به دنبال ابداع شیوه ها و متد های جدید برای رشد زمان و ارتقای جایگاه در جهان است .

9- هریک از راهکار های ارائه شده در بند های قبل توسط مسئول روابط عمومی با مشورت و هماهنگی با مدیریت امور فرهنگی قابل استفاده بوده و می بایستی طبق همان راهکار به بهترین نحو با استفادهاز امکانات و فن آوری روز به وظایف خود در چارچوب راهکار انتخاب شده عمل نماید .