آموزش سلامت

تاثیرات جبران ناپذیر عصبانیت بر سلامتی

  1. خانه
  2. آموزش سلامت
  3. تاثیرات جبران ناپذیر عصبانیت بر سلامتی

فوران خشم قلب را به خطر می اندازد!

مخرب ترین آثار فیزیکی خشم روی قلب دیده می شود به گفته ی دکتر کریس ایکن ، مدرس روانپزشکی بالینی (احتمال ابتلا به سکته ی قلبی ظرف دو ساعت بعد از بروز خشم دوبرابر می شود )

آیا درست است که افراد شاد بیشتر عمر می کنند ؟ فریستاد می گوید : ( رابطه ی بین استرس و سلامت عمومی بسیار قوی است . اگر مضطرب و عصبانی هستید ، طول عمر خود را کوتاه می کنید )  براساس تحقیق دانشگاه میشیگان ، طول عمر زوج هایی که خشم را در خود نگه می دارند کمتر از زوج هایی است که بلافاصله عصبانیت خود را اعلام می کنند .

عصبانیت خطر سکته را ۲ برابر می کند :

اگر مستعد از کوره در رفتن هستید ، مواظب باشید . براساس یک تحقیق به مدت دو ساعت بعد از فوران خشم خطر سکته در اثر لخته خون در مغز یا خونریزی مغزی سه برابر می شود . خطر پارگی آنوریسم در کسانی که یکی از رگ های مغزشان مبتلا به این وضعیت است پس از عصبانیت شش برابر می شود .

 عصبانیت سیستم ایمنی را ضعیف می کند!

دانشمندان دانشگاه هاروارد طی یک تحقیق دریافتند که صرفاً یادآوری تجربه عصبانی شدن در افراد سالم باعث شد تا شش ساعت میزان پادتن ایمنوگلوبولین آ ( اولین خط دفاعی سلول در برابر عفونت ) کاهش پیدا کند .

عصبانیت به ریه ها آسیب می زند!

سیگار نمی کشید ؟اما اگر همیشه عصبانی و خشمگین باشید باز هم ممکن است به ریه ها ی خود آسیب وارد کنید . ظرفیت ریه در مردانی که بالاترین آمار عصبانیت را داشته اند به طرز قابل توجهی بدتر بوده و خطر مشکلات تنفسی در انها را بالا می برد . طبق نظریه ی دانشمندان ، افزایش هورمون های استرس ، که به احساس خشم ربط دارد ، باعث بروز التهاب درمجرای تنفسی می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید