آموزش سلامت

آیا مبتلا به میسوفونیا هستی

  1. خانه
  2. آموزش سلامت
  3. آیا مبتلا به میسوفونیا هستی

 آیا مبتلا به میسوفونیا هستی ؟ وقتی به کوچکترین صداها خیلی حساسی ! بعضی افراد با شنیدن کوچک ترین صداها در اطراف خود عصبی می شوند . دانشمندان دریافته اند که دلیل این عصبانیت ، تفاوت در ساختار و عملکرد مغز ان ها است . صدای جویدن ، هورت کشیدن ، روی میز زدن ، یا وز وز کردن دیگران می تواند بعضی افراد را کلافه کند .

آیا شما اینگونه اید؟

پژوهشگران دریافته اند که دلیل این مشکل عجیب در سیم کشی عصبی مغز این افراد است . این مشکل که میسوفونیا نام دارد، احساسات و حالت های غیر معمولی را بیان می کند که ممکن است در ما هنگام شنیدن بعضی از صداهای تکراری و خاص در اطرافمان پدید می آید . افراد درگیر با چنین مشکلاتی احساس ناراحتی می کنند و حتی با شنیدن صدای دکمه های کیبورد کامپیوتر، باز کردن پاکت چیپس و ملچ و ملوچ کردن هم عصبانی می شوند .

با اینکه این مشکل از سال ۲۰۰۰ تاکنون شناخته شده است، اما پژوهش ها در مورد دلیل و شیوع آن همچنان ادامه دارد.

معیار مشخصی برای دسته بندی این مشکل در میان بیماری های ذهنی وجود ندارد و افرادی که چنین مشکلی را تجربه می کنند ، معمولاً چندان جدی گرفته نمی شوند. با این حال نتایج یک مطالعه منتشر شده در مجله روانشناسی بالینی در سال ۲۰۱۴ نشان می دهد این بیماری می تواند حدود ۲۰ درصد از افراد را درگیر خود کند .

مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۵ مدعی شده است که این مشکل با اختلال وسواس فکری OCD و اضطراب مرتبط باشد و به طور بالقوه یک اختلال در نوع خود محسوب می شود. آیا شماهم چنین مسئله ای را تجربه کرده اید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید